טיפים והמלצות לישיבה נכונה מול מחשב

ישיבה נכונה היא הרגל או טבע שכל אחד מאיתנו חייב לסגל לעצמו, הישיבה מול המחשב היא פעילות נפוצה מאוד בתקופה זו כבר מגיל צעיר, רבבות ילדים יושבים מול המחשב בבית, משחקים, מתכתבים, גולשים באתרים, שולחים מיילים, רואים יוטיוב ועושים שיחות מול חבריהם ובני משפחה.

בחיים הבוגרים אנחנו ממשיכים לשבת מול המחשב כשאנחנו כותבים עבודות, קוראים ולומדים, שומרים על קשרים חברתיים ועסקיים, בזמן עבודה ואחריה.

השעות הרבות של הישיבה מול המחשב הופכת את הפעולה הזו למשמעותית מאוד עבורנו בעיקר בפן הפיזי, זה מתחיל מהעיניים שלנו שנמצאות שעות ארוכות מול מסך המחשב, הידיים שלנו שמפעילות מקלדת ועכבר ומושפעות מאוד מגובה שולחן העבודה והכסא, הגב, הצוואר, הרגליים, הכתפיים ועוד.

רובנו לא נרגיש שאנחנו עושים משהו לא בסדר, אלא אחרי שיהיה נזק. אם מסך המחשב שלנו לא מתאים לעבודה ממושכת, הוא עלול לפגוע להו בראייה, אם שולחן העבודה או הכיסא לא מתאימים לנו, נרגיש כאב גב, כאבים במפרקים, כאב בצואר ועוד ועוד לכן אנחנו רוצים לתת מספר טיפים לכל מי שמוצא את עצמו מול מחשב במשך שעות ארוכות, גם אם אתם מרגישים שהכל תקין, כדאי ומומלץ לקחת אותם בחשבון.

ההמלצה הראשונה שלנו היא להשתמש במוצרים איכותיים, שולחן מחשב אשר מותאם לסביבת העבודה, כסא מחשב אשר מותאם למי שיושב עליו ותומך בישיבה נכונה, עכבר ומקלדת שנמצאים בגובה נכון ובזוית נכונה כלפי הגוף, מסך מחשב שמתאים לעבודה ממושכת ולא יוצר עומס מיותר על העיניים.

ואחרי שבדקת וסידרת עמדת מחשב מתאימה, עדיין יש לשמור על כללים מסויימים כדי להפחית את העומס ולהקל על הגוף בעבודה.

מספר טיפים והמלצות לעבודה נכונה, טיפים שאפשר ליישם בבית או במשרד.

טיפים לישיבה נכונה

  • מומלץ למקם את המקלדת במרחק של 8 עד 10 ס”מ מקצה השולחן על מנת לשמור על פרקי כף יד ישרים בכדי לא ליצור עומס על שורש כף היד.
  • לישיבה זקופה מומלץ למקם את מסך המחשב מולנו כשהוא מוטה לאחור בזוית 15 מעלות ובמרחק 70 ס"מ מאיתנו.
  • לאחוז בעכבר המחשב ביד משוחררת ולהימנע מאחיזה הכרוכה בהפעלת לחץ.
  • מומלץ לרכוש שולחן בגובה 70-75 ס"מ. זהו גובה אידיאלי למנח הגוף.
  • מומלץ שמשענת הגב של כסא המחשב תהיה בעלת קימור שתאפשר לשקע הגב להיתמך בנוחות ולהפחית כומס מהגב התחתון.
  • מומלץ שמשענת הידיים תאפשר זוית של 90 מעלות באזור המרפק.
  • לכוון את גובה הכסא ליצירת זוית בת 90 מעלות בין השוק לירך.
  • בעת ישיבה ממושכת מומלץ לבדוק שהכתפיים רפויות ולא מורמות או מוחזקות כלפי מעלה.
  • מומלץ לדאוג שמשענת הגב תתמוך בגב התחתון, אם צריך שימו כרית קטנה לתמיכה במותניים ובגב.
  • ישיבה עם ראש ועורף זקופים כך אנחנו שומרים על מרחק מקסימלי בין הקודקוד ועצם הזנב ומונעים לחץ על החוליות.
  • להשאיר סביבת רגליים פנוייה להרחיק חפצים מהאזור שמתחת לשולחן כדי לאפשר את מתיחת הרגליים.
  • מומלץ לשבת כששתי הרגליים על הרצפה ושני הישבנים על הכסא, חולקים את עומס הגוף.
  • מומלץ למקם את הגבול העליון של המסך מקביל לגובה העיניים כדי שהראש יישאר ישר ולאפשר תנוחה סימטרית של הצוואר.
  • מומלץ לשבת על הכיסא עם גב זקוף, בטן מכונסת פנימה ועורף ישר לשחרור מתח ועומס מהכתפיים ומהצוואר.
  • מומלץ לשבת קרוב לשולחן ולהניח את אמות הידיים בחופשיות על השולחן או על ידיות הכיסא.

טיפים לשמירה על העיניים

  • יש להתאים את הגדרות המחשב על פי מצב התאורה בחדר כדי להקל על העיניים ככל האפשר – להתאים את ניגודיות האור, בהירות המסך וכדומה.
  • בישיבה ממושכת מול מחשב מומלץ למקד את המבט בחפצים מרוחקים ולמצמץ בתדירות גבוהה יותר כדי להקל על העיניים.
  • כדי להקל על העיניים מומלץ ללחוץ בעדינות עם כרית כפות הידיים על העיניים לצורך הפחתת העומס.
  • כדי להקל על העיניים מומלץ למצמץ בתדירות גבוהה ומדי פעם לעצום את העיניים כדי להעניק להן מנוחה.

טיפים נוספים שמומלץ לבצע לפני, תוך כדי ואחרי העבודה מול המחשב

  • לפני עבודת הקלדה מומלץ לחמם ידיים קרות בכדי להאיץ את זרימת הדם אליהן.
    מומלץ לחטא את צג המחשב, המקלדת והעכבר בתום כל יום עבודה.
  • מומלץ להרבות בהפסקות ולא לשבת ישיבה ממושכת מול המחשב.
  • לעשות הפסקות בישיבה לפחות אחת לשעה להימתח ולהתנועע לזרימת דם תקינה בגוף.
  • למניעת מתח בקרסוליים מומלץ לסובב אותם בכיוון השעון ונגד כיוון השעון מספר פעמים ביום.
  • לקום מכיסא המחשב להתנועע ולבצע מתיחות מדי שעה לזרימת דם תקינה.
    שימו בקבוק מים לידכם ותשתו. כך גם תיאלצו לקום לשירותים וגם תרוויחו שתיית מים שחשובה מאוד לגוף.
  • לא לאכול מול המחשב, כשאנחנו לא מרוכזים באכילה – אנחנו אוכלים יותר.
    למניעת מתח בכתפיים מומלץ לסובב אותם בכיוון השעון ונגד כיוון השעון מספר פעמים ביום.
  • מומלץ לסובב אחת לשעה את פרקי כף היד 10 פעמים בכיוון השעון ו-10 פעמים נגד עיוון השעון.

הרגלים אלו יעזרו לכם לעבור את יום העבודה מול המחשב בקלות, יסייעו לכם להיות יותר בריאים ויעילים ויהפכו את הזמן מול המחשב לנעים יותר. חשוב מאוד לעזור לילדים ולנוער שמבלה המון שעות מול המחשב לסגל הרגלים אלו כיוון שלהם יהיו הרבה יותר שעות מחשב מאיתנו המבוגרים האחראיים, ככל שנקדים לסגל להם הרגלים נכונים ככה נשמור עליהם טוב יותר.

אנחנו בקפרה ציוד משרדי, עוסקים בתחום מעל 20 שנה ונשמח להתאים לכם את הריהוט הנכון והטוב ביותר עבורכם ובהתאם לתקציב שברשותכם ולצרכים הספציפים שלכם, נשמח לסייע בבחירה נכונה של שולחנות מחשבים, כסאות, מסכי מחשב וציוד נלווה לבית או למשרד.

לכל התייעצות, כולנו בקפרה יעל ישראל בע"מ (קפרה ציוד משרדי) – יותר מנשמח לעזור לכם ולתת מענה מקצועי, מהיר ומיטבי לכל שאלה.

קטגוריות מוצרים

גלילה למעלה דילוג לתוכן