סה"כ

קפרה כסאות לחיים – יושבים טוב חיים טוב.

בשיחת טלפון  052-6411611

כיצד יושבים נכון על כיסא?

לכאורה נשמע כמו שאלה מעט טפשית, לא? הכיסא ניצב במקומו, מניחים עליו את הישבן (שהרי מכאן נגזר שמו…) ובזה נגמר הסיפור. אם יש לכיסא ידיות, אדרבא, הניחו עליהן את הידיים ותתרווחו. 

לו רק היה זה כה פשוט – לא היינו פוגשים כל כך הרבה אנשים הסובלים מכאבים ומתלוננים שקשה להם לשבת כל כך הרבה בעבודה. אז הרשו לנו לחדש לכם – יש דרכים נכונות לשבת והן עוזרות להקל על העומסים שהגוף עומד בהם בזמן ישיבה ממושכת. רוצים לדעת איך לשבת נכון? קראו הלאה.

 

למה חשוב לשבת נכון?

בני האדם לא תוכננו לשבת. אבותינו הקדמונים בילו את זמנם בהליכה, בשכיבה ובכריעה. כל מי שאי פעם נועץ באורטופד בעקבות כאבי גב שמע שמכל המצבים האפשריים, ישיבה הינה הכי גרועה לגב. זה נשמע לנו משונה ואפילו לא הגיוני, כיוון שכולנו גדלנו על משפטים כמו ״תן לי רגע לשבת לנוח״, אבל מבחינה רפואית נטו זה כבר ידוע שישיבה הינה המצב בו העומס על גב האדם הינו הגבוה ביותר. למרות האבולוציה, רבים מאיתנו מבלים את זמנם במהלך היום, בעיקר במקום העבודה, בישיבה. ישיבה ממושכת זו היא שגורמת בשלב מסויים לכולנו לסבול מכאבים ואי נוחות בגב.

 

איך יושבים נכון?

ישנן כמה הצעות בסיסיות שחשוב להכיר על מנת לשבת נכון:

  1. מומלץ לשבת באופן בו הברך שלכם נמצאת בזווית הקרובה ל-90 מעלות.
  2. כפות הרגליים צריכות להימצא בתמיכה מלאה על הרצפה או על הדום אם צריך.
  3. עומק מושב הכיסא צריך להיות כזה שתומך בירכיים אך מותיר מרווח של בין 2-3 אצבעות מהברכיים, זאת כאשר הישבן ממוקם בקצהו האחורי של המושב.
  4. קשת הגב התחתון צריכה להיתמך במשענת הגב.
  5. השתדלו להפחית את העומס המצטבר על הזרועות, הכתפיים והשכמות – ניתן לעשות זאת באמצעות הישענות על ידיות.

 

ישיבה מול מחשב הינה אתגר נוסף – מעבר לכל מה שציינו כבר, הינה מספר טיפים והנחיות שיעניקו לכם מידע לגבי ישיבה נכונה מול מחשב:

  1. חשוב לשבת בדיוק מול הצג, לא בזווית. כמובן שעל המקלדת להיות בדיוק בין היושב לצג – זאת על מנת למנוע עיוותים אשר לאורך זמן גורמים לעומסים קשים.
  2. גובה הכיסא יאפשר למרפקים שלכם להיות בטווח שבין גובה השולחן ועד לא יותר מ-5 ס״מ מתחתיו.
  3. מומלץ מאד כי גבולו העליון של הצג יהיה בגובה הגבות של המשתמש, או מעט פחות. כל זאת כאשר הצג ממוקם במרחק שבין 55-75 ס״מ מעיני המשתמש. 
  4. המקלדת והעכבר צריכים להיות על אותו מפלס ומרוחקים כ-20 ס״מ מקצה השולחן, על מנת לאפשר הנחה של האמות על השולחן. מי שמשתמש במדף מקלדת נשלף, בהחלט כדאי שיבחר בכיסא מחשב עם ידיות שיאפשר לו להניח עליהן את ידיו.

 

מעבר לכל אלו, אנו תמיד ממליצים לשמור על תנועתיות ולא למצוא עצמכם יושבים באותה תנוחה לאורך זמן רב. עבודה נכונה מול מחשב הינה דבר שאינו בהכרח אינטואיטיבי, אך חשוב להקפיד ולהכיר את הכללים וההמלצות הללו, להתרגל אליהם ולאחר שיודעים איך לשבת נכון מול מחשב, פשוט להקפיד וליישם זאת.

 

האם כל כיסא מאפשר ישיבה נכונה?

קיבלתם מאיתנו טיפים לישיבה נכונה ותוכלו ודאי למצוא עוד רבים ברשת, אבל – האם כל כיסא מתאים לישיבה נכונה או מאפשר אותה? לצערנו התשובה היא חד-משמעית: לא. ישנם כיסאות שנוצרו עם מחשבה על עיצוב לפני כל דבר אחר ואם תשאלו אותנו, זה יכול להתאים למקרה של תערוכה או כמוצג במוזיאון לאמנות ועיצוב. בחיים האמיתיים, כיסא צריך להיות נוח, תומך ולאפשר ליישם את כללי הישיבה הנכונה. הדבר נכון לגבי ישיבה בבית מול הטלוויזיה, במטבח או בפינת האוכל ויותר מהכל – בזמן שעובדים. כיסא גרוע שעליו מבלים בישיבה בעבודה, הוא מתכון לייסורים ולכאבים. לכן חשוב לדעת מה הופך כיסא לכזה שמאפשר לכם לשבת עליו נכון.

 

אילו כיסאות מומלצים לישיבה נכונה?

התשובה לשאלו זו מורכבת יחסית והיא כזו כיוון שיש בה תלות בהרבה משתנים. אחד מהם, למשל, הוא גיל קהל היעד. כאשר מדובר באוכלוסייה מבוגרת – כדוגמא – חשוב מאד שיהיה קל במיוחד לקום מן הכיסא. תתפלאו, אבל לאנשים מבוגרים קשה יותר להרים עצמם מישיבה לעמידה, ואם הם מתקשים והכיסא לא מתאים הם עלולים לא להצליח לקום ממנו או, חמור מכך, לאבד משיווי משקלם בעודם מנסים וליפול. 

אנחנו בכל זאת רוצים להתמקד בכיסאות שמיועדים לשעות העבודה – זאת מכיוון שרובנו מבלים כשליש מכל יממה בעבודה ואת מרבית הזמן הזה אנו מעבירים בישיבה ממושכת. 

אם תביטו שוב ברשימת ההנחיות לישיבה נכונה שרשמנו למעלה, תוכלו כבר להבין שכיסא טוב, המאפשר ישיבה נכונה, צריך לכלול מספר מרכיבים הנותנים מענה לכל אותם פרמטרים של ישיבה נכונה.

חשוב מאד שיהיו לכיסא העבודה שלכם ידיות – זאת כדי שתוכלו להניח עליהן את הזרועות ולהפחית את העומס הנוצר בידיים, בכתפיים ובשכמות, לאורך שעות העבודה. כדי שהידיות יוכלו לעשות את עבודתן נאמנה, חובה עליהן להיות בעלות טווח כיוונון והוא חייב לאפשר לכם למצוא את המיקום הנכון לידיות עבורכם. 

עומק המושב צריך להתאים למידותיכם, לאפשר לכם את אותו מרווח מומלץ בין קצהו לבין הברכיים וזאת כאשר אתם יושבים עם ישבנכם צמוד לאחורי המושב. 

אנחנו ממליצים לכם מאד על משענת תומכת – ישנן כיום משענות רשת נפלאות המאפשרות אוורור בשילוב עם תמיכה מערסלת לכל הגב. בכיסא טוב במיוחד תהיה גם תמיכה מתכווננת לגב התחתון. 

ככלל – כמה שיותר אפשרויות כיוונון בכיסא, כך טוב יותר. מדוע? כי כך תוכלו להתאים אותו בדיוק למה שאתם צריכים כדי לשבת נכון ובנוחות. 

 

היכן כדאי לרכוש כיסא איכותי לישיבה נכונה?

את הכיסא הבא שלכם כדאי לכם לרכוש אצל ספק שיידע להקשיב לכם, להבין את הצרכים שלכם ולא ידחוף לכם סחורה כדי לעשות עוד קצת רווח, אלא יוביל לעסקה בה כל הצדדים מרוויחים. אם אתם מרוויחים את הנוחות והבריאות שלהן אתם משוועים, אנחנו מרוויחים את שכרנו אבל גם לקוח מרוצה – וזה חשוב לנו מאד. לנו בחברת קאפרה חשוב מאד שתצאו מרוצים כיוון שאנחנו מאמינים שכאשר אתם יושבים טוב, אתם חיים טוב. 

 

דברו איתנו

רוצים להתייעץ איתנו? לבדוק מה יש לנו להציע לכם? התקשרו עוד היום לטלפון 052-6411611 ודברו איתנו. אנחנו נעזור לכם למצוא את הכיסא הטוב ביותר עבורכם ונדאג לכך שתהנו מחוויית קניה כמו שעוד לא הכרתם.

קטגוריות מוצרים
Scroll to Top

מעולה!

תודה על הרשמתך לדיוור, זה הקוד קופון שלך:

FREE60

תעתיקו אותו עכשיו ותשתמשו בו בעמוד התשלום.
שימו ♥ שהקופון תקף ל 15 דקות בלבד.

דקות
שניות

ספק מורשה
משרד הבטחון

היי, לא יודעים מה הכי מתאים לכם?

 זה בסדר, אנחנו כאן כדי לעזור לך!

דילוג לתוכן
0