כסאות סטודנט – הפתרון הנכון לכיתות וחדרי הרצאות
למידה מוצלחת משלבת גוף ונפש. רבים עדיין מאמינים שהמוח נפרד איכשהו מהגוף ושהגוף אינו בשימוש כשאנחנו לומדים.
אנחנו מאמינים שיש לכסאות סטודנט במיוחד וכסאות מחשב בפרט משמעות גדולה לנוחות הישיבה ואיכות הלמידה.
ישיבה על כסאות סטודנט שמאפשרת גם תנועה טבעית של היושב במהלך הישיבה על כסא סטודנט יכולה להגביר את הריכוז של הלומד/ת,
היא יכולה גם להאריך את משך הזמן של הלמידה, טווחי הקשב מתארכים, ויכולת הריכוז משתפרת.
ובדרך זו יכולה לשפר את איכות הלמידה. לדעתנו,
מנסיון רב שנים ישיבה נוחה בכסאות סטודנט המותאמים למבנה הגוף של היושבים עליהם, הינה חיונית לצמיחה פיזית ונפשית של הלומד/ת.
בחדר הרצאות שהגודל שלו מוגבל, בחדר לימוד כשיש צורך לשלב בין רהיטים שונים, לאפשר לכמות גדולה של תלמידים בחדר מסוים ללמוד,
אנחנו ממליצים על פתרון נוח ואיכותי – כסאות סטודנט המשלבים כסא נוח וידית כתיבה רחבה.
לחסכון נוסף במקום ניתן לבחור בכסאות סטודנט נערמים המפנים מקום בחדר הלימוד.
מכיוון שתלמיד יושב נמצא במערכת יחסים פיזית קבועה עם הכיסא שלו, כיסאות בית הספר צריכים להיות מסוגלים להכיל מגוון של תנועות טבעיות ולא להפריע להם.
לישיבה פעילה זו השפעה קצבית טבעית על מערכת היציבה כולה. ישיבה בנוחות מעודדת ריכוז וקשב משופרים.
אנחנו אוהבים ומעריכים את כל המחשבה, האכפתיות והכבוד לתלמיד/ה לסטודנט/ית וללומדים בכלל.
ואנחנו שואלים – מה אם המפתח להגברת מעורבות התלמידים, להגברת ריכוז, לשיפור בלמידה,
מה דעתכם שהמפתח לכל זה הוא פשוט כמו החלפת שולחנות וכיסאות וסידור מחדש של הפריסה של כיתת הלימוד וחדר ההרצאות?
הטכנולוגיה הכי חשובה בכיתה בימינו היא לא מקרן כיתתי, מחשב נייד או טאבלט אלא הכיסא עליו אנחנו יושבים,
עד כמה רהיט יכול להיות בעל ערך לאופן שבו האדם קולט וזוכה בהזדמנויות למידה?
תכנון נכון של כסאות סטודנט על בסיס ארגונומיה מגביר את היעילות,
מקדם את איכות החינוך, מוביל ליציבה נכונה אצל התלמידים ומפחית את הסיכון להפרעות בשריר-שלד. גובה המושב, עומקו ורוחבו של הכסא
יכולים להפחית הפרעות שרירים ושלד אצל תלמידים, כסאות סטודנט בעלי מאפיינים כאלה יכולים לשמש תלמידים רבים בעלי גדלי גוף שונים
לדעתנו כסאות סטודנט לא מתאימים עלולים לגרום ללחץ ועומס על הגוף ואף להביא לחוסר שקט אצל התלמידים.
לכיתות הלימוד וחדרי ההרצאות יש תפקיד חיוני בשביעות הרצון של התלמידים ,
רמה גבוהה יותר של שביעות רצון יכולה להגביר את רמת המיומנויות של התלמידים, להגביר את יכולת הלמידה והידע של התלמידים.
האוניברסיטה היא מקום העבודה של סטודנטים רבים ברחבי העולם, וכסאות סטודנט הפכו למרכיב פיזי חשוב בכיתה ובסביבת הלמידה.
ריהוט בכלל וכסאות בפרט משמשים בכיתות בבתי ספר, מכללות, מכונים ואוניברסיטאות רבות, וסטודנטים מבלים חלק עיקרי מזמנם בישיבה על כסאות סטודנט בכיתות.
לכן, הם חשופים לסיכונים הקשורים לישיבה ממושכת בתנוחה סטטית ומגושמת. גורמי סיכון אלה נוצרים בדרך כלל עם כיסאות לא מתאימים.
עיצוב לא נכון של כסאות סטודנט הוא אחת הסיבות לישיבה לא מתאימה, שעלולה להוביל ליציבה גרועה, עייפות, מתח והשפעות על ביצועי התלמידים ואיכות הלמידה.
הקשר בין תנוחת גוף לא נינוחה לבין בעיות קוגניטיביות, חוסר שקט וחוסר ריכוז, אי נוחות וזמן תגובה איטי נחקר על ידי כמה מחקרים.
מחקרים הראו שעיצוב לא הולם של כסאות סטודנט וחוסר פרופורציה שלהם לממדי הגוף בטווח הארוך לא רק משפיע על גדילה גופנית,
תנוחות לקויות והפרעות שרירים ושלד, אלא גם מקטין את העניין בלמידה של התלמידים ואיכות הלמידה,
אפילו במהלך השיעורים המעניינים ביותר יכולת הקשב והריכוז יורדים בישיבה על כסאות לא מתאימים.
הדבר עלול להשפיע בעקיפין על יעילות חינוכית ומיקוד.
מחקרים אחרונים גם גילו שתלמידים בכיתות שמבלים את השיעור בישיבה על כסאות לא מתאימים הוא אחד הגורמים שמפחיתים את הריכוז ומגבירים את ההתפרעות אצל אותם תלמידים.
נדגיש ישיבה על כסאות לא מתאימים יכולה להשפיע על היעילות, הביצועים, הרווחה ואיכות העבודה ואיכות הלמידה.
לעומת זאת ישיבה על כסאות סטודנט נוחים יכולה להוביל לבריאות, בטיחות, פרודוקטיביות, רווחה ומוטיבציה ללמוד.
יציבה לא מתאימה ואי נוחות לאורך זמן, הקשורים לעיצוב לא נכון של כיסאות ושולחנות בשימוש בבתי ספר ובאוניברסיטאות,
הם גורמים שעשויים להשפיע על הלמידה והביצועים האקדמיים ועל הצמיחה הפיזית של התלמידים.
לכן, מומלץ לשבת על כיסאות מותאמים למבנה הגוף של המשתמשים.
התאמה בין מידות הכיסאות לממדים של המשתמשים ומדדי ארגונומיה מובילה ליותר נוחות לצרכנים.
עיצוב סטנדרטי של כיסאות יכול לקדם תנוחות אנטומיות ונוחות, המונעות תנוחות גוף לא מתאימות.
גורם זה יכול גם להפחית את הסיכון להפרעות שרירים ושלד ומגביר את היעילות והריכוז של התלמידים בכיתות.